Szukaj

wtorek, 28 lutego 2012

Bezpieczniejsza studentka

(fot. Krzysztof Ożóg)
Podstawy samoobrony, elementy, które mają na celu zapewnienie podstaw bezpieczeństwa na ulicy, podstawy użycia np. gazu czy obrona przed nożem - to właśnie tego w miniony weekend mogły nauczyć się uczestniczki kursu "Bezpieczna Studentka" organizowanego przez Uczelniany Samorząd Studentów KUL oraz Legie Akademicką.

 - W listopadzie napadł mnie mężczyzna na jednej z dzielnic Lublina. Przestraszyłam się i dlatego zdecydowałam się wziąć udział w kursie - tłumaczy nam Karolina, uczestniczka kursu "Bezpieczna Studentka".

W szkoleniu udział wzięło około 200 studentek z różnych lubelskich uczelni. Zajęcia prowadzili specjalnie do tego przygotowani członkowie Legii Akademickiej. Honorowy patronat nad akcją objęła Komenda Miejska Policji oraz Straż Miejska. Przed rozpoczęciem zajęć praktycznych z dziewczynami rozmawiał policyjny psycholog oraz strażnik miejski, którzy mówili między innymi o niebezpiecznych sytuacjach na ulicy czy w komunikacji miejskiej i o tym jak się wtedy zachować.

Półtoragodzinna rozgrzewka okazała się bardzo intensywna. - Jestem zmęczona! Ale jest na prawdę super! - powiedziała nam Patrycja, kolejna z uczestniczek.

Jednak mimo zmęczenia dziewczyny dzielnie ćwiczyły. A jak sobie radziły? - Jestem bardzo miło zaskoczony. Myślałem, że poziom będzie dużo niższy. Dziewczyny radzą sobie z całym materiałem - mówi Łukasz Cimek, instruktor.

Miejmy nadzieje, że teraz dziewczyny będą już wiedziały jak się zachować w razie niebezpieczeństwa. A te, które nie wzięły udziały w kursie już teraz zapraszamy na drugą edycję, o której na pewno Was poinformujemy! 

Kliknij zdjęcie, aby powiększyć!

(fot. Krzysztof Ożóg)
(fot. Krzysztof Ożóg)
(fot. Krzysztof Ożóg)
(fot. Krzysztof Ożóg)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz